torsdag 22 april 2010

Sist jag skrev här skrev jag att jag hade vårkänslor, det kan man inte säga att jag har nu och våren är heller inte kommen. Regn, slask och kyla.. ser inte ljust ut inför valborg. Veckorna går undan. Idag fyller Tim år, om 20 dagar fyller jag, om 6 veckor är det sommarlov, såvida man har klarat alla tentor, annars blir det en veckas längre termin med omtenta. Klarade iallafall begreppstentan på första försöket. Skapligt glad man blev då! Livet leker men känns ju sådär om jag ska vara ärlig inför sommaren. Ingen aning om hur det blir med jobb eller lägenhet. Kommer vi få bo kvar eller inte? Vi har sökt några studentlägenheter på Djäknegatan, Kantorn och Väktargatan. Skulle vara kanon om man fick nån men ett minus att vi isåfall måste betala hyra över sommaren men vad som helst är nog billigare än den vi har nu. Har sökt jobb lite här och där och även sommarkurser. Lära in ute och Runskrift, blev en sen anmälan så inte säkert man kommer in. Jag känner mig ganska duktig ändå, har lagt undan pengar till sommarn så har 7000 på mitt sparkonto som jag inte ska röra förrän i sommar. Kan va bra att ha! Försöka spara lite varje månad nu.

Helgen som var --> hur bra som helst. Fredagen blev det joggingrunda i solen med Ellie, lunch på stan med lill-killen Cazper och Co och kvällen spenderades hemma hos Ellie med henne och Sandra och god mat med vin. Avslutade med lite aftondans på ÖG. Lördag blev det lite förferre med Daniel & Daniel hemma hos oss, filmmusiktävningar, medandraord m.m. innan vi drog vidare på Johans korrefest på kantorn. Riktigt kul. Vi tappra själar från klassen + Malin höll igång till 06.00. Bra jobbat av oss!! Mysig natt(morgon) med uppvaknande till onlinepizza och film.

Veckan har bestått av skola och plugg och ovanligt nog en ledig dag som spenderades i Sala med min själsfrände och familjen. I morgon ser det ut att bli plugg samt sambomys innan jobb vankas lördag förmiddag, lördagkväll blir det födelsedagskalas för ovanstående.

Har fått virus på min dator men har fått bort det mesta. Virusprogrammet McAfee som skickat ut, tydligen 800.000 datorer som drabbats.

Avslutar med att bjussa på en väldigt fin låt. Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=KYDW1bIwIV4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar