måndag 3 maj 2010

Valborgshelg

Vilken jävla fest det har varit. Den varade i flera dagar. Skrev tenta i torsdags och den gick ju som den gick. Blir omtenta på den, vi hade pluggat på lite fel grejer och det är första gången det är salstenta på den delen så har inte kunnat kolla på gamla heller :/ Men mötte upp Petra på stan efter tentan så gick vi och åt dyr sushi/asiatisk buffe. Efter det begav vi oss till Triangeln med mina klasskompisar där det var Hybrisfestival/Kvalborgsfirande/tentafest . Varm kväll, gitarrtrubadur, öl, strumpregn, redbullregn (lyckades få en hård i huvet) och sång. Kan det bli bättre? Blev relativt tidig hemgång och ett efterlängtat sovsällskap med Petra som häver ur sig det ena och det andra mellan pommestuggorna. Huvaligen!










Valborg blev det jägerdrink i sängen kl 08 innan vi begav oss i det UNDERBARA VÄDRET. Malin hade gjort jättegod kycklingsallad och piroger vi hade med oss. Så blev champagnefrukost med jordgubbar vid ekonomikum vid 10. Malin åkte hem och vilade framåt eftermiddan och jag, olof, jonsved och david åkte till studentvägen och grillade. På kvällen blev det lite fest hos Linus med massa göteborgare. Blev en 17-timmars där. Otroligt strongt jobbat av oss. haha.







Lördag vaknade man upp bakis som aldrig förr, men Olle med övertalningsförmågan övertalade oss att dra hem till han och festa lite. Blev bjuden på jättegod pastasallad och så hade vi nåt liknande lågstadiedisco i korridorsrummet.


Sammanfattningsvis har det varit en kanonhelg med infirande av våren. Kvalborg-Valborg-Finalborg-Dvalborg .
Tjänade dessutom 400 kronor för en och en halv timmes "jobb" förra veckan. Var ett psykologiskt experiment om rädslobetingning. Fick lite elstötar i armen och sitta och glo in i en dataskärm. Jag och Malin har precis kollat på Om jag vänder mig om och varit onyttiga. Nu ska jag sova, imorrn är det Föreläsning x 2 på schemat.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar