fredag 31 december 2010

fb

https://www.flashback.org/t482114p6

fastna på en rolig tråd. folk som skriver vad dom trodde om saker å ting när dom va små. Kom på en del knäppa saker man själv trode.

- Att freesbee (en sån man kastar) hette fjöltron
- Att världen var svartvit förr, (det var ju svartvitt på tvn)
- Att man kunde få mask i magen av att äta snö
- fanns en gammal matkällare där vi bodde när jag var liten och där bodde det nån figur som hette Ludde som vi brukade hälsa på men han var aldrig där
- födelsemärke var ett märke alla fick när man föddes och det kunde man få var som helst på kroppen.
- Min kompis hade ett storkbett i nacken och jag trodde hela tiden en stork hade pickat henne i nacken och därför hade det blivit ett märke där.
- jag lurade mina grannar när jag var liten att vi hade en önskebrunn. Dom fick önska sig någonting så skulle dom få det. Fast det var jag som bestämde vad dom skulle önska sig, oftast nån leksak jag inte ville ha kvar som jag sedan gav till dom.
- Om jag inte gjorde allt som Fray sa till mig så var jag en fegisråtta och det var de värsta man kunde vara så jag gjorde ALLT jag blev tillsagd att göra av henne. hahah
- Att stjärnstopp hette den sista siffran man kunde räkna till.
- Att man hela tiden blev filmad tills man skulle dö och då skulle man få titta på hela filmen.
- hörde talas om att någon hade blivit mördad i Sala när ja va liten. Vi var helt skärrade över att det var en mördare lös i sala och trodde att han skulle komma och ta oss.

kommer inte på mer just nu men finns säkert massor



det var en unge som frågaade mig här om dagen på förskolan vad mina leverfläckar var för någonting. jag berättade att de va leverfläckar och hon tittade på mig med en sorgsen blick och frågade, ska du dö? Hennes kompis hade berättat för henne att alla som hade leverfläckar skulle dö... sötungen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar