tisdag 9 mars 2010

Dislike

Haft föreläsning idag om Läsinlärning.
Kom in på det typiskt klyshiga i första läseböckerna.
Mor är rar, Far ror, sol i lä, fet ko. Som föreläsaren uttryckte sig "fullkomligt idiotisk mening med enbart läsetekniskt lätta bokstäver".

Var och lånade barnböcker sen, ska ha seminarium på fredag där vi ska välja en. Kunde inte bestämma mig så lånade med fem stycken hem som jag "läste" när jag var liten : Pricken, Krakelspektakel köper en klubba, Lillasyster kanin, Historien om någon och Mamman och den vilda Bebin. Får nog bli Pricken , den handlar om olikhet. Inte Krakelspektakel iaf, inte speciellt pedagogisk. Skriven 1957, Krakel och hans vän ska köpa en klubba för en femöring och dom lurar kioskgubben så dom får hans kiosk och allt hand godis och negerbollarna!. Tänk vilket liv det skulle bli om en författare skrev ordet negerboll i en bok i dag.

Har pluggat lite nu, snart ska jag och Malin gå och köpa godis och kolla på film. Igår åt vi chips och kollade på Precious, jättehemsk film. Idag ska vi se Shutter Island. Måste se till att "nytta" till mig lite. To mucho onyttigheter på sistone!

I morgon är jag ledig då måste jag plugga hela dagen sen på kvällen ska jag och malin förhoppningsvis träna Aerobics. Min förkylning är nästan borta så hoppas det håller i sig tills imorrn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar