måndag 15 mars 2010

Mucho trevlig helg. I fredags efter skolan körde jag och Ellie 2 timmar träningspass. Gym+gympa2. Kanske ska börja gå på det varje fredag. Hoppa runt till Irlänsk musik. Jätteroligt!! Hem och pluggade lite efter det och sen tog jag tåget till Sala. Mamma, mormor och Crister hade fixat skaldjursmiddag. (kräftor, räkor, hummer och krabba) Märta kom över på kvällen sen åkte vi hem till Thomas en sväng. Snackade tågluffarminnen med Ollepojken. Kul att höra en annan människas syn på saker och ting.
Jag: Du är inte så full som du brukar va.
Mingan hörde: Du är inte så ful som du brukar va.
Jag dog. hahaha. Blev silverbaren en sväng på det. Dodda försökte tigga skjuts av polisen hem men dom utförde inte privata körningar så jag han och Mingan tog taxi hem till henne och sov.

Lördag blev det plugg och framåt kvällningen blev det middag med mamma, crister och ola. Fick höra en del roliga historier. Bestämde mig för att följa med mina goda vänner på fest hos Dennis. Riktigt roligt. 90-talsdiskodans, ringdans och nya bekantskaper. Petra klämde fingret mellan mig och Elin så hon bloda ner min tröja. Man kan undra hur det gick till?
Lågstadiesånger upp och hoppa tor slår på trumman på vägen till hotellet.... med felsjungningar "Idun har spatt"
Vissa skratta så vi blev sinkade. Elin: Det är roligt så länge vi går. Vi hann iallafall in innan 12 så man slapp inträde. Efterfest hos Håkan med massa trevligt folk. Lyssnade på kärlekslåtar och drack Kapten Morgan. Skrattade åt Petra som skulle ta på sig skorna. Den ena var en skidpjäxa och den andra Matildas sko?!. hahah. Kom i säng sisådär halv 8 och vaknade halv 11. Tung söndag. WOS samtal till Petra som alltid är lika kul. Sammanfattade även hennes "intesåjätteonyktrakväll"

Hade tänkt ta en hel vit helg med enbart plugg men det är ju mycket roligare med fest.Eller hur? Nu väntas skräckvecka med seminarie varje dag. FYFARAO! Ska bege mig till skolan och plugga lite sen ner på stan en sväng och hämta ut min lön. Beställa Peace&Love biljett sen. Ikväll blir det förhoppningsvis Poweryoga med Malin och Ellie :) Nu har jag skickat in ansökan till resursen om att få jobba på förskola i sommar. Håller tummarna!

Blir så irriterad. Ringde om jobb i morse. Hade 5 pass i april och just dom dagarna har jag skola. Inte bara föreläsning som man inte behöver gå på utan hela april verkar vara fullt av dessa nedrans obligatoriska seminarium. Nej tacka vet jag AUO1 och PAB.


Telefonen är fortfarande tyst. Snart kan jag nog vara lugn.













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar