fredag 5 mars 2010

Turned away from it all like a blind man

Jag är ju världens smartskaft alltså! Efter att ha jobbat 13-17 i onsdags, kommer hem skittrött och Malin tycker att det är en jättebra ide att jag ska följa med henne och Lollo på Klubb Wilde på Kalmars. Trogen sambo som man är och jag nästintill tvingade henne förra gången så kände jag mig skyldig henne det (okej, nu ska vi inte skylla ifrån oss). Tog nån öl hemma hos Lollo med henne och Erik och gick till Kalmars sen, snackade med Holländare och Fransmän innan vi bestämde oss att gå vidare till Kalas. Dansade lite där en stund ( jag tappade 100 kr - blev arg - köpte en dyr tequila som blev 2. , ibland är man smart) Gick till etage sen och sjöng karaoke. Fula gubbar och Dont stop beliving. Kyla, lite kläder, några öl för mycket resulterade i feber, otroligt förkyld och en baksmälla som hette duga. Hittade precis ett taxikvitto på mitt bord. Åkte tydligen taxi hem för 78 kronor. hmmm. haha jadu. Blev att ligga i sängen och knapra alvedon och titta på film hela dagen. Tror seriöst att jag gjorde av med minst 500 kronor. Nu blir det att hålla hårt i plånboken resten av månaden. FY!!

Idag har jag iaf varit ambitiös. Det behövdes kan jag lova! Jag, Daniel och Daniel satt i skolan 2 timmar och gjorde klart måndagens seminarium så nu slipper man tänka på det i helgen. skönt. Bara läsa lite kurslitteratur på söndag kväll räcker. Ska försöka städa undan lite här idag och förmodligen hitta min kamerasladd så jag kan lägga in lite bilder. Imorrn blir det korridorsfest på studentvägen hos min vän Olof, förra var grym så hoppas denna blir ännu bättre. För övrigt har solen skinit hela dagen och det älskar jag. Är våren äntligen påväg? Lunchade med Ellie på Cupido också. Godaste salladen i stan. Pestopasta,sallad,gurka,tomat,rödlök,kronärtskocka,räkor,kyckling och vitlöksdressing. jummi!


Dagens musik
Daryl Hall & John Oates – You Make My Dreams
Queen – Under Pressure

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar