måndag 14 december 2009

Du har visst nånting - du har din frihet, du har din längtan

Mycket bra helg
Tog några öl med Rickard, Linus och Daniel i fredags och körde "På spåret" tävling, När & Fjärran spelet och sjöng Karaoke. 3 timmars sömn denna natt. 06.00 - 09.00 vilket resulterade i en otroligt trött lördag. Lyckades ändå på något sätt och vis vara pigg till julgasken. Jag, Malin och Daniel mötte upp Lollo och hennes kompisar hos Lollo sen mötte vi Ellie på V-dala och tog fördrink och lyssnade på nåt spelmanslag som spelade jullåtar. Julbordet var kanonbra. God mat, öl, snaps, snapsvisor, efterrätt, knäck, spex, körsång, engelsk jul "saga", fylletal m.m bjöds det på. Släpp kl 10 och vi satt väl kvar till runt 12 då alla var så trötta så vi tog taxi hem. Somnade gott i min säng och sov 12 timmar denna natt. Skönt. Söndag tog jag, Malin och Daniel en promenad till V-dala för lite luciafirande. Åt knäck, lussebulle och drack julmust till ett mysigt luciatåg. ååh, nu börjar man verkligen få julkänslor.

Idag har jag haft projekthandledning och grupparbete. Var på OKQ8 på jobbintervju om extrajobb sen och det ser ljust ut :) Ska göra massa kurser på datorn över jul sen ska jag börja inlärning i början av januari. Kan nog bli väldigt bra det här. Men det var mer än jag trodde att jobba på mack. Verkar inte vara enkelt direkt men det fixar jag. Nu är det jag och mackenkompisen Fray som är ROY & ROGER! Bra med lite extracash till vårterminen när jag måste börja ta studielån.

I veckan är det massa plugg som står på schemat och på fredag ska jag och Malin julhandla. Ska försöka få klart julklapparna så man slipper tänka på det mer ;) Lördag ska filmklubben samlas för en avslutande kväll innan jullovet. Hoppas "traditionen" håller i sig nästa termin också :) På söndag ska jag fira jul med syskonen 3 med familjer i Sala.

Jag har haft julmys med mig själv framför Utomhusdidaktik med tända ljus, glögg och pepparkaka.

Nu ska jag slå igång en film.


....och vissa människor blir jag så trött på så denne kan dra dit pepparn växer som man brukar säga. ska sluta försöka vara trevlig nu. Det tjänar ingenting till. Får bara skit tillbaka. Tack och hej!

2 kommentarer:

  1. det gör du fan i mig rätt i Emma. ta ingen skit som man brukar säga. eller får jag inte skriva så? kommer jag bli utskälld för att ha förstört allting då? höhö!

    SvaraRadera
  2. haha nej absolut inte. kommentera mera bara :)

    SvaraRadera