tisdag 19 januari 2010

jag liksom föll över kanten...

Idag var det förska skoldagen. Cyklade (läs slirade) till skolan med Daniel och Daniel. Upp och ner för backar. Man kommer få skaplig motion av detta. Fick känna på medelhavsvärme i 2 timmar (som kursledaren uttryckte sig) - ventilationen fungerade inte speciellt bra i salen. Men skaplig hi-tech skola. Smartboards, microfoner vid bänkarna, "nutidakonststolar"och ett tefat? Halva kursintron gick ut på att lära oss hur man skulle hitta till alla hus. Ska bli spännande att gå på upptäcksfärd där sen. Hade gruppindelning och ett hujedamigsvårt diagnosiskt mattetest. Blev nog ett ganska bra arbetslag tillslut. (Jag, daniel, daniel, linus, anna och ida?)


Har varit riktigt energisk i eftermiddag. Lagat matlåda a la nudlar, nuggets, champinjoner och brockoli, storstädat mitt rum, diskat och kopplat in skrivaren. Efteråt unnade jag mig en påse lösgodis från Willys. Det är konstigt hur placeringen på varor påverkar. Jag köper ALDRIG (och då menar jag max 1 gång vart tredje månad) lösgodis och nu hade dom placerat godiset direkt efter frukten när man kommer in så det är omöjligt att missa. Sen att hyllan ska vara 5 meter hög och stå mitt i gången gör inte saken bättre. Dom är smarta dom där!


Jag har blivit helt inne på att läsa en blogg som heter Truthtobetold. Inte ofta jag skrattar högt när jag läser något men detta är stundvis väldigt underhållande.


Veckan
Onsdag:
Jobb 07-14
Seminarium 15-17
Födelsedagsfika hos Ellie 18.00
Torsdag:
Föreläsning 10-12
Core-pass 12-13
Sala
Fredag:
Optikerbesök 10.00
Föreläsning 14-16

Ganska skön start ändå, nästa vecka blir nog värre



so we don't care what you tell us
old man
cause that's what a heart full of lust does
it can conquer anyone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar