torsdag 21 januari 2010

Jag överlevde gårdagen. Efter ca 2,5 timmes sömn klev jag upp 06.00. Jag som aldrig brukar ha svårt att somna och när man väl ska upp tidigt är det omöjligt. (Störande moment) Jobbade till 14.00. Var knappt trött alls (så länge man inte slappnar av) Bara hem och byta om och hoppa på en buss som bara gick till stan. Jag är lat, gick därifrån till skolan sen och hade seminarium där ögonlocken var nära på att falla ihop.

Hände roligaste grejen när jag kom till skolan. Observera att den är gigantisk, nybyggd och omöjlig att hitta i. Möter Olof: - Vet du var sal 14:121 ligger? - Gå rakt på sen höger, sen vänster, sen upp för trappen.
Sen begav jag mig mot målet. Kom fram till en dörr som stängs bakom mig och när jag vänder mig om är det kod för att ta sig ut därifrån. Rycker i dörren, låst. Finns tre dörrar till med kod: Alla låsta! En trappuppgång utan kod. Sitter en lapp på dörren: OBS-gå inte in i trapphuset om du inte har passerkort, då kan du inte komma ut. Och där står jag i ett gigantiskt rum med fem dörrar som bara går att öppna utifrån. Inte en människa så långt ögat når (det låg lite avsides). Jag vill inte ens tänka på vad som hade hänt om jag inte hade haft pengar på mobilen. haha Hade nog stått där och bankat på dörrarna hela dagen. Jag ringde Daniel så han fick komma och rädda mig. Hädanefter ska jag aldrig stänga en dörr efter mig på den där skolan utan att kolla om den har kod.

Blev iaf födelsedagstårta hos Ellie igår kväll. Hur gått som helst, hon hade gjort med gelehallon och ckokladbitar. Gick hem, kollade på Andra Avenyn och somnade som en stock. Sov säkert 12 timmar.

Idag stog föreläsning och Aerobics + corepass på schemat. Börjar känna i ryggen efter alla ryggövningar. Blev pizza på JallaJalla med Ellie efter passet. Sitter i Sala just nu, ska till optikern imorrn. Har varit och lekt lite med Cazper. Han berättade hur mycket han hade saknat mig :)

Föreläsning om Taluppfattning imorrn. Har första examinerande seminariet på måndag. Ska läsa: Minoritetselever och matematikutbildning på 130 sidor tills dess. Skönt med relativt lugn start. Blir gympapass innan det. Tacos+fest på kvällen. Nu ska jag dricka te och kolla på Crank med mor. Ciao!


Begrunda!

Vi borde komma ihåg
att vi inte är de enda
som tror oss vara
i en hopplös
återvändsgränd.
Precis som en drake
stiger i motvind,
så kan även de största
svårigheter stärka oss.
Precis som tusentals
före oss har mött
samma öde och klarat sig
igenom,
så kan vi det också!

Dr. R Brasch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar