måndag 30 november 2009

Superb helg verkligen! Blev bjuden på ett glas vin av mamma och Crister på Katalin innan jag mötte upp Fray på tåget till Stockholm. Tog tunnelbanan till Farsta och AB mötte upp oss så gick vi hem till dem och började förfesta. Vissa blev fulla och spydde på två cider, vissa åkte till erotikmässan. Jag och Annelie åkte in till stan, gick av vid Slussen och åt en cheesburgare, hoppade på fel tunnelbana, bytte, hamnade på Östermalm, gick på Club Malibu, dansade runt skor, träffade läskig hattkille med röda boxarögon, åkte "hem" och sov. Tog tunnelbanan in till stan vid ett och träffade kusin. Lallade runt bland julmarknader, åt äppelstrudel, upplevde den häftigaste spökdimman, gick runt på riddarholmen, hittade mysigaste prylaffären på en bakgata vid gamla stan, köpte två nummer av Rue Morgue för 10 kr/st som kostar 110 i nypris på Sciencefiction bokhandeln (ny favoritaffär), plankade två stationer, tog tåget hem med Ellie som jag träffade på stan (stockholm är litet) och åkte hem och pluggade. Blev klar med rapporten 00.00 inatt. Malin hade gjort världsgod potatisgratäng igår måste jag påpeka :)


Gick upp vid 7 imorse och åkte till skolan och hade delkursintroduktion + föreläsning om Lärande för hållbar utveckling. (Den var otroligt tråkig) Jag och Daniel gick till V-dala och köpte julgask biljetter. åååh vad jag längtar efter julmat. Gick ner på stan sen och träffade Jasmine som har börjat arbeta för Läkare utan gränser, hon försökte värva oss. Åt kycklingburgare på donken och diskuterade zombiefilmer och snefyllor. Nu ska jag göra malin sällskap med städning. Vid 5 blir det pepparkakebak och glögg. Malin vill ha med mig på deras tentafest/pubrunda men får se hur jag gör. Öl är ju alltid lockande.


För övrigt känns det så förbaskat skönt att jag inte behöver plugga mycket alls den här veckan. Ingenting tills imorrn. Sovmorgon (börjar 12.15) och allt imorrn :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar